13 Nisan 2015 Pazartesi

Fermuarlı kalemlik


kalemlik nasıl dikilir

Blogumda denemek isteyenlere fikir olması bakımından detaylı ve fotoğraflı anlatımlar hazırlamaya özen gösteriyorum. Elişine dair çoğu şeyi, bildiklerini cömertce paylaşan insanlar sayesinde öğrenmiş biri olarak bilginin paylaşılmasını çok önemsiyorum. Tabii bunun yanında bilgisini vakit ayırarak paylaşmış kişilerin emeğine de saygım sonsuz. Bunun için yazılarını vakit ayırıp detaylı olarak paylaşmış kişilerin en çok hoşuna gidecek şeyi yaparak onların tariflerini deniyorum, emeklerine saygı ve teşekkür olarak da linklerini yayınlıyorum. Ayrıca yukarıda yanyana dizili sayfalar arasından denenmiş tariflere baktığınızda blogumda bugüne kadar yayınladığım denenmiş tarifleri bir arada görmeniz mümkün.

Geçtiğimiz günlerde denediğim bir tarif ise bu sevimli kalemliklerdi. İki küçük hanımefendi için diktim bunları. Yaşları birbirine yakın kardeşlerin hediyeler arasındaki en ufak farklılığa nasıl da duyarlı olduklarını ve bazen üzülebildiklerini bilirsiniz, dolayısıyla kalemliklerin bire bir aynı olmasına çaba gösterdim tabii ortadaki desenli kumaşın el verdiği ölçüde.


Bu kalemliklerin nasıl dikildiğine dair resimleri burada bulabilirsiniz. Ölçüler inch üzerinden verilmiş, kendi kullandığım cm cinsinden ölçüleri denemek isteyenler için belirtecek olursam şöyle:
1)18 cm fermuar, 20 cm pamuklu kenar süsü
2)Ön kısımda bulunan üç parçanın her biri 8x20 cm
3)İç kısımı oluşturan parça 20x20 cm
4)Dikiş payı 1 cm
Kendi kullandığım malzemeler ve boyutları

Ön kısmı oluşturan parçaların 1 cm dikiş payıyla dikilmiş halleri. Kenar süsünü elde diktim.
Tarife bire bir uyduğum söylenemez fakat yapım aşamalarına tamamen uyduğum için vermiş olduğum linkten fotoğraflara göz atmanız faydalı olacaktır.

el yapımı kalemlik
Çok severek diktiğim güzel bir çalışmaydı, hediye ettiğim hanımları da epey mutlu etti:)

2 yorum:

  1. Çok güzel bir çalışma olmuş. Ben daha çok kumaş seçimlerine bayıldım, çok yakışmışlar birbirine.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten de renk, kumaş uyumu çok güzel... Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil